Ελεύθερος Τύπος
ΥΓΕΙΑ

Η διατροφή στον υποθυρεοειδισμό

Newsroom dev.eleftherostypos.gr

Εάν πάσχετε από υποθυρεοειδισμό γνωρίζετε καλά ότι η λήψη θυροξίνης είναι απαραίτητη για να επανέλθουν σε φυσιολογικές τιμές τα  επίπεδα των θυρεοειδικών ορμονών. Εξίσου αποτελεσματικές, όμως, μπορεί να αποδειχτούν και κάποιες διατροφικές συνήθειες που μπορείτε να ακολουθείτε. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μπορείτε να διαχειριστείτε τον υποθυρεοειδισμό σας μέσα από το πιάτο σας.

Ακολουθήστε μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά

Ο υποθυρεοειδισμός επιβραδύνει το μεταβολισμό σας, κάτι που σημαίνει ότι μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του βάρους σας.
Φροντίστε να αποφεύγετε, λοιπόν, τις έτοιμες τροφές, το κόκκινο κρέας, την υπερβολική ζάχαρη, τα τηγανητά, τη μαγιονέζα, το βούτυρο και το πλήρες γάλα.

Επιλέξτε τα σωστά λαχανικά

Ενώ συνήθως σκεφτόμαστε ότι τα λαχανικά δεν είναι δυνατό να προκαλούν κάτι κακό, δεν ισχύει για τα άτομα που πάσχουν από υποθυρεοειδισμό. Λαχανικά όπως η κολοκύθα και τα φασολάκια είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες και αποτελούν μια καλή επιλογή για τους ασθενείς με υποθυρεοειδισμό. Είναι εύκολο να αφομοιωθούν και θα βοηθήσουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Μείνετε μακριά από τα σταυρανθή λαχανικά όπως το λάχανο, το κουνουπίδι, το μπρόκολο μιας και αυτά περιέχουν ουσίες που έχουν τη δυνατότητα να μπλοκάρουν την ικανότητα του θυρεοειδούς να απορροφήσει το ιώδιο, οδηγώντας σε διακυμάνσεις στα επίπεδο των ορμονών.

Πίνετε περισσότερο πράσινο τσάιΠιείτε πράσινο τσάι! Μειώνει τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό

Το πράσινο τσάι μπορεί να τονώσει τον υποτονικό μεταβολισμό που παρατηρείται σε περίπτωση υποθυρεοειδισμού. Δύο φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα μπορεί να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το μεταβολισμό σας και να διατηρήσετε το βάρος σας υπό έλεγχο.

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά

Η αναποτελεσματικότητα του μεταβολισμού στα πλαίσια του υποθυρεοειδισμού οδηγεί σε οξειδωτικό στρες και την παραγωγή ελευθέρων ριζών στο σώμα. Γι ‘αυτό είναι απαραίτητο για εκείνους που πάσχουν από υποθυρεοειδισμό να καταναλώνουν τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά αντιοξειδωτικά. Συμπεριλάβετε περισσότερα «έγχρωμα» τρόφιμα στη διατροφή σας, όπως ντομάτες, κόκκινες και κίτρινες πιπεριές, καρότα, μελιτζάνες για να διασφαλίσετε ότι θα πάρετε μια μεγάλη ποικιλία αντιοξειδωτικών.

Καταναλώστε ένα υγιεινό πρωινό

Η παράλειψη γευμάτων μπορεί να οδηγήσει σε διακυμάνσεις της ορμόνης ινσουλίνης, οι οποίες μπορεί να είναι επικίνδυνες για τους ανθρώπους που πάσχουν από υποθυρεοειδισμό. Τα χαμηλά επίπεδα ινσουλίνης σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα των θυρεοειδικών ορμονών μπορεί να οδηγήσουν σε επιληπτικές κρίσεις, αδυναμία, διαταραχές της αναπνοής και της λειτουργίας του εγκεφάλου μεταξύ άλλων. Γι ‘αυτό είναι χρήσιμο να λαμβάνονται τα γεύματα στην ώρα τους και ποτέ να μην παραλείπεται το πρωινό. Ωστόσο, αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες στο πρωινό. Τρώτε αρκετά ασπράδια αυγών ή δημητριακά για πρωινό για να ξεκινήσετε την ημέρα σας και να βοηθήσετε τη λειτουργία του αδένα σας.

Πείτε ναι στα φρούτα

Από πού αλλού μπορείτε να πάρετε όλα τα αντιοξειδωτικά σας από αν όχι από τα φρούτα; Διαλέξτε φρούτα με διαφορετικά χρώματα, σχήματα και μεγέθη. Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που υπάρχουν στα φρούτα βοηθούν το θυρεοειδή αδένα να λειτουργεί στο μάξιμουμ και να παράγει αποτελεσματικότερα μεγαλύτερη ποσότητα θυρεοειδικών ορμονών. Επίσης, μειώνουν το οξειδωτικό στρες και βοηθούν στην αποτοξίνωση.

Περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα και βιταμίνη D

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Thyroid, υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ της ανεπάρκειας της βιταμίνης D και του υποθυρεοειδισμού. Το χαμηλό σε θερμίδες, εμπλουτισμένο σε βιταμίνη D γάλα μπορεί να προσθέσει βιταμίνη D και μια καλή ποσότητα ασβεστίου και πρωτεΐνης που είναι απαραίτητα για την καταπολέμηση του υποθυρεοειδισμού.

Σνακ με ξηρούς καρπούς για το θυρεοειδή

Μια χούφτα καρύδια δεν είναι μόνο γεμάτη με πρωτεΐνη, αλλά επίσης με σελήνιο, το ιχνοστοιχείο που βοηθά το θυρεοειδή αδένα να λειτουργήσει σωστά. Ωστόσο, να θυμάστε ότι χρειάζεστε μόνο μικρές ποσότητες από αυτά κάθε μέρα, καθώς διαθέτουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες.

Τρώτε περισσότερα ψάρια

Προσπαθήστε να καταναλώνετε ψάρια δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που μπορούν να μειώσουν την LDL ή «κακή» χοληστερόλη η οποία αυξάνεται λόγω του υποθυρεοειδισμού και να συμβάλουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και τη βελτίωση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

Προτεινόμενα για εσάς

Βαριατρική: η πιο αποτελεσματική θεραπεία της νοσηρής παχυσαρκίας

Leonidas Kallidonis

Βιταμίνη D για ανακούφιση των συμπτωμάτων του Διαβητικού Ποδιού

Leonidas Kallidonis

Μαγνήσιο: Γιατί είναι απαραίτητο στην εμμηνόπαυση

Leonidas Kallidonis

Βραστά αυγά για πρωινό – Κι όμως κάνουν θαύματα στο κορμί σου

Η νόσος των κλιματιστικών: Πώς μπορείτε να προστατευτείτε με σωστή διατροφή

ΗΠΑ: Ισόβια στη νοσοκόμα που σκότωσε επτά ηλικιωμένους βετεράνους με ινσουλίνη [βίντεο]

Tinad

“Detox”. Απαλλαγείτε από τις τοξίνες

Leonidas Kallidonis

Η δίαιτα του 24ώρου – Πόσα κιλά μπορείτε να χάσετε

Η διατροφή που «φρενάρει» την εξάπλωσή του καρκίνου του προστάτη

Leonidas Kallidonis